ضبط ویدئو از صفحه ویندوز بدون هیچ برنامه ای ضبط ویدئو از صفحه ویندوز بدون هیچ برنامه ای
تاریخ : چهار شنبه 23 فروردين 1402
نویسنده : میثم جعفری

ضبط فیلم بسیار راحت و آسان است اگر برنامه انجام آن را بلد باشید. برنامه های مختلفی برای این کار وجود دارد که می توانید از آنها برای ضبط صفحه نمایش خود استفاده کنید. اما اگر قصد ندارید برنامه ای را روی سیستم خود اضافه کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بدون هیچ برنامه ای از صفحه ویندوز فیلم برداری کنید. اما سوال اینجاست که آیا ویندوز واقعا برنامه ضبط صفحه دارد یا خیر؟ پاسخ بله است. برای آشنایی بیشتر با این برنامه و نحوه انجام آن با استفاده از ابزارهای بومی ویندوز، در ادامه این مقاله با خبر آنلاین همراه باشید.

ضبط صفحه ویندوز با استفاده از نوار بازی Xbox

کاربران ویندوز 10 می توانند به لطف نوار بازی ایکس باکس، حداقل در استفاده معمولی، نیازی به نصب برنامه های اضافی برای این کار نداشته باشند. این نوار بازی در واقع برای ضبط بازی های رایانه ای طراحی شده است، اما می توان از آن برای اهداف دیگری نیز استفاده کرد. برای این کار وارد تنظیمات ویندوز شده و وارد قسمت Gaming شوید. در نوار بازی نوار بازی، مطمئن شوید که نوار لغزنده ضبط کلیپ های بازی، اسکرین شات ها و پخش با استفاده از نوار بازی باشد. اکنون در هر جای ویندوز که هستید، میانبر Win+G را روی صفحه کلید فشار دهید تا نوار ابزار Xbox Gamebar روی صفحه ظاهر شود. اگر برای اولین بار است که از این میانبر استفاده می کنید، ممکن است صفحه تنظیمات با پیام ویژگی های بازی در دسترس نیست مشاهده کنید. دلیل ظاهر شدن این پیام این است که نوار بازی نمی تواند صفحه ای را که در آن هستید به عنوان یک بازی تشخیص دهد. در این بخش، تیک Enable gaming features for this app to record gameplay را بزنید تا مطمئن شوید که فرآیند ضبط با موفقیت انجام شده است. اکنون می توانید با فشار دادن Win+Alt+R در هر نقطه از ویندوز صفحه نمایش را ضبط کنید. اگر میانبر Win+Alt+R برای شما میانبر مناسبی نیست، می توانید آن را در تنظیمات نوار بازی تغییر دهید. پیشنهاد می کنیم قبل از ضبط صفحه، تنظیمات نوار بازی را بررسی کنید تا از سالم بودن تنظیماتی مانند صدا و... مطمئن شوید. همچنین اگر می خواهید صدا را به همراه تصویر از طریق میکروفون ضبط کنید، باید روی آیکون Mic در نوار بازی کلیک کنید و از میانبر Win+Alt+M استفاده کنید. برای توقف ضبط، می توانید از کلیدهای میانبر Win+Alt+R استفاده کنید. ویدیوهای گرفته شده در C:\Users\USERNAME\Videos\Captures ذخیره خواهند شد.

با استفاده از ابزار بومی Steps Recorder

شاید تا به حال نام Steps Recorder را نشنیده باشید. Steps Recorder یک ابزار بومی ویندوز است که به جای ضبط کل صفحه، در فواصل زمانی مشخص از صفحه اسکرین شات می گیرد. با این کار می توانید مراحل تکمیل یک پروسه مانند نصب یک برنامه در ویندوز را مرحله به مرحله نمایش دهید. مزیت استفاده از این برنامه این است که دیگر نیازی به فیلم برداری با حجم زیاد ندارید. برای استفاده از این برنامه عبارت Steps Recorder را در قسمت جستجوی ویندوز جستجو کنید و با نمایش برنامه روی آن کلیک کنید. اگر اطلاعات بیشتری در مورد تصویر می‌خواهید، هنگام ضبط از دکمه افزودن نظر استفاده کنید. این گزینه به شما امکان می دهد قسمت برجسته شده صفحه را به یادداشت اضافه کنید. در نهایت بر روی گزینه Stop Record کلیک کنید. اکنون صفحه ای برای شما ظاهر می شود که در آن ویدیوی ضبط شده شما به صورت دنباله ای از اسکرین شات ها نشان داده می شود.

ضبط صفحه ویندوز با استفاده از پاورپوینت

راه دیگری برای فیلمبرداری از صفحه نمایش بدون نصب نرم افزار بدون هیچ برنامه ای وجود دارد که نرم افزار پاورپوینت مستقل است. تقریبا همه کسانی که کامپیوتر دارند نرم افزار آفیس را دارند که شامل پاورپوینت، ورد، اکسل و ... می شود، بنابراین فکر نمی کنم نیازی به نصب آن باشد، کافی است نسخه های جدید پاورپوینت را نصب کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید. آن را در تمام قسمت های ویندوز.

 

منبع: bandicam



|
امتیاز مطلب : 70
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره سیاست، اقتصاد، ورزش، حوادث، فرهنگ و گردشگری را در اینجا بخوانید.